Camera din față - tărâmul gustului și aromei de altădată


     "Fiecare nouă ceașcă de ceai are propria individualitate, e rezultatul unei armonii irepetabile între apă și foc, intruchipează o tradiție unică, are o poveste de spus, care e numai și numai a ei, și e menită să contină frumusețea pură. Să visăm, așadar, la evanescentă și să gustăm frumusețea ascunsă în nimicnicia lucrurilor "-  Okakura Kakuzo în Cartea ceaiului .

 

      Azi, am vrut să-mi pictez sufletul. Am căutat printre culorile curcubeului  așa cum fac de fiecare data, dar mi-a fost greu să găsesc culoarea potrivită. Plecasem destul de târziu de la spital și nu-mi puteam reveni gândindu-mă că o lăsasem acolo . Dacă aș fi putut, aș fi luat-o cu mine să mergem cu rolele în parc, să cutreieram magazinele, să mergem într-un club, oriunde altundeva. Copilărisem împreună, am fost colege și am rămas cele mai bune prietene.     Ma indreptam spre casă mergând pe străzile reci și aproape pustii ale orașului strecurându-mă printre stropii de ploaie și tot scormonind printre culori. Nu găseam decât gri, gri sumbru în toate nuanțele lui. Ajunsesem în  Piata Amzei pe strada Mendeleev nr. 22, loc in care îmi atrage atenția o firmă pe care scria "Camera din față"- Ceai si cafea pentru aici și acasă. 

    Mmm…. Chiar aș avea nevoie de o cană de ceai, aș mai amâna momentul să ajung acasă și pășesc înăuntru  îmbrăcată în gânduri, dezbrăcată de vise. 

                                

      M-a întâmpinat o atmosfer de relaxare care emana căldură, prietenie, unicitate, plină de obiecte care te fac să te simți pierdut în amintirile altor vremuri, cu un décor atipic, mașini de cusut vechi transformate în mese, lămpile care atârnă din tavan(niște borcane cu bec) creând o lumina difuză,  fotografii de familie, etajere, mileuri vintage, cărți, sertare pe care îți vine să le cotrobăi ca la bunica acasă știind că vei gasi comori, muzică din anii ‘30-‘40, toate parfumate cu arome de cafele de tot felul de pe alte continente și ceaiuri rare.                                              

                          
        Toate rânduite frumos la locul lor, boabele de cafea îmbrățișate îți zâmbesc șăgalnic așteptându-și parcă pețitorii, ceaiurile ca niște domnițe împodobite în fel de fel de culori răspândindu-și cu evantaiul parfumul rafinat așteptând să fie alese la următorul vals. 
     V-aș alege pe toate, le-am spus dar acum am nevoie de un ceai alb și am ales clasicul Ceai PAI MU TAN WHITE PEONY (bujorul alb), de calitate superioară cu frunze mari, rigide, verzi și mulți muguri albi. Un ceai atât  elegant, parfumat și intens, care îmi dădea o stare de bine.

                                                  

     Gustul catifelat , gust fin de nucă, m-a făcut să-mi concentrez toată atenția asupra lui, exact ca atunci când scriu un articol pe blogul meu și am simțit cu fiecare sorbitură cum ies ușor, ușor din gri-ul în care intrasem și să întrevăd și celălte culori ale vieții. White Peony, cu un aftertaste lung și intens pusese stăpânire pe mine. Acest ceai vine din regiunea Fujian, este în esentă un ceai neprocesat,  frunzele nu sunt lăsate să oxideze, ele rămânând practic mai aproape de starea lor naturală, conține o cantitate mai mare de nutrienți și antioxidanți. De fiecare data când scriu un articol, mă detașez de toate problemele exact că în momentul de față grație acestei licori. Fiecărui articol îi atribui gust și culoare, poate fi dulce ca mierea, poate fi galben cald si luminos precum ceaiul pe care îl beam, altuia poate îi atribui culoarea ierbii, un gust picant, sau roșu pasional.  White Peony, mi-a adus aminte că orice problemă are o rezolvare și-mi place sa cred că fiecare articol scris pe blogul meu, e de ajutor cuiva în rezolvarea unei probleme.
      Înainte de a parasi acest loc minunat, mi-am cumpărat și pentru acasă cafea pentru diminețile ce vor urmă și alte ceaiuri care știu sigur că mă vor inspira să scriu despre "Viața în culori ".


      “Stiu un loc în care pot să visez oricât mi-ar fi de greu” și voi reveni de fiecare data cu plăcere să descopăr alte gusturi, alte arome, să gust din dulceața și serbetul delicious și toate celalalte delicatețuri  . 
 

Etichete: , , ,